Mula Awal, Berjaya Awal

Dunia telah merakam sejarah. Belia seawal usia 17 tahun memimpin organisasi. organisasi perang, Politik dan Business.

Steve Job anak kepada Joanne dan Abdelfatah Jandal berketurunan Syria ini, mula didedahkan oelh keluarga angkat dalam elektrik dan inovasi elektrik seawal usia 12 tahun, dan mula perniagaan Apple Komputer seawal usia 21 tahun.

Manakala Bill Gates mula meminati program komputer seawal usia 13 tahun dan memulakan perniagaan sistem komputer untuk kegunaaan lalulintas ketika umur 15 tahun dengan menubuhkan perniagaan bernama Traf-O-Data.
saya meninjau dan temamah Ch'ng dalam premis perniagaan
bernilai lebih Rm1juta

tidak kurang hebat pengalaman Ch'ng Taik Huat yang saya baru kenali sebagai pembekal cat dan peralatan mengecat kepada Syarikat Perniagaan Elias. Premis perniagaan beliau terletak di Sungei Nibong dengan keluasan 3 pintu rumah kedai 2 tingkat. Dan sebuah gudang dalam jarak 3KM dari sini. 

Ch'ng Taik Huat memulakan kerjaya beliau sebagai pembantu kedai cat diusia 13 tahun dan memulakan perniagaan menjual cat dan peralatan mengecat ketika usia beliau 23 tahun.
Dia memulakan perniagaan dari rumah dengan mengunjungi semua bengkel mengecat kereta sekitar Pulau Pinang dengan tawaran bancuhan cat ikut warna asal kereta.

Setelah 24 tahun berniaga beliau berbangga bila premis perniagaan yang diusahakan di Sungei Nibong mampu menyimpan simpanan mengecat bernilai lebih RM1juta tidak termasuk di gudang simpanan.

Pengalaman berniaga dan mengurus manusia bekerja yang ramai serta pelanggan yang berkerenah ini mendorong beliau menghantar 2 orang anak keluar negara bagi mendalamai ilmu akaun, dengan harapan dapat menyambung usaha ini.

'Lu orang kalu meniaga mesti jaga baik baik, mesti ingat mau hati baik. baru orang tak main2 sama kita' motivasi Ch'ng Taik Huat pada saya.

Mula awal , maka kejayaan anda juga akan dapat dikecapi seawal usia muda anda..

Comments

Unknown said…
Dear Sir / Madam,

  Kami dapat membantu Anda dengan pinjaman hari ini, saya ingin Anda untuk menghubungi saya jika tertarik. Mengambil keputusan segera dan hubungi kami melalui email: mariamsuleimanloanfirm@gmail.com di Office Home kami berada transaksi pinjaman yang proses dan transfer dalam waktu sesingkat mungkin.

Personal Loan
Kredit usaha
Kredit mobil
Pinjaman konsolidasi utang

    
Nama depan:
Nama keluarga:
Jenis kelamin:
Negara:
negara:
Pendudukan:
Kontak nomor telepon:
jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
Pinjaman Durasi:
Tujuan pinjaman:
Bulanan Penghasilan / Income Tahunan:

JIKA tertarik Isi segera dan kembali.

Salam,
Mariam Suleiman
Mariam Suleiman Firm Loan.

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ramadan @ Jutawan

Ritorik Ulama, Logik Profesional