Gendang Dah Dipalu


Semalam PAS dan UMNO telah menamakan calon calon N11 Permatang Pasir,Presiden PAS Tuan Guru Dato Seri Hj Abd Hadi Awang, mengumumkan Ustaz Saleh Man PJ Pas Pulau Pinang sebagai calon PRK ini,

Di bawah penonton bunyi agak mengeluh dengan pengumuman ini, tetapi adat ahli PAS bila gendang di palu tanga perjuangan dah di medan, maka tanpa tanya bergeraklah Mujahidin Mujahidah tanpa kenal siang atau malam, letih bertukar segar, lesu bangkit bersemangat.

Saya semalam 3 kali di panggil oleh calon untok minta pandangan dan bantuan, tetapi terganggu setiap kali oleh orang ramai yang berhajat bersalam, PJ dia tahu saya ialah pengkritik parti yang berprinsip dan saya juga penggerak dan perancang yang sentiasa berkilau kegiatan dan strateginya, Beliau sering di kritik kelemahannya dalam mesyuarat mesyuarat, tetapi amanah yang dia serahkan saya sentiasa mengatasi sasaran,


Semasa beliau serahkan Lajnah Ekonomi dan Pembagunan Usahawan PAS Pulau Pinang, Lajnah ini lah yang berkegiatan, berperanan, menonjolkan PAS, Lain Lain senyap sunyi sepi.

PJ faham dan melihat semua ini,dan apabila melihat hubungan baik saya dengan PJ masih ada dan baik , sampai ada yang dengki, cemburu, sekat dan halang menjadi hiasan peribadi mereka.

Cemburunya mereka boleh dilihat apabila nama Zolkifly Md Lazim di calonkan sebagai Ketua Penerangan dan Pengarah Pilihanraya ada orang bukan sekadar tidak senang malah sanggup berusaha malah berjuang menghalang dengan FITNAH, mereka pula nampak seperti ahli tarbiyah(macam Abdullah Ubai).

Derma yang kita buat mereka akan fitnah sebagai beli pengaruh,Kegiatan yang kita anjur dia fitnah sebagai cari pengaruh.Dulu semasa saya tiada jawatan di negeri atau Kawasan mereka FITNAH kita sabotaj dan halang mereka,bila mereka tiada idea buat kegiatan mereka kata kita bawa FITNAH, sekarang mereka ulang dailog lama lagi.


Mereka sanggup halang peribadi kita dengan bersumpah menipu ahli mesyuarat(syura, kalau dalan istilah Quran) kata perlembagaan PAS mesti ada edah 3 hari kalau nak berjawatan, tidak ada dalam mesyuarat tidak boleh di lantik, mereka dah talipon SU pusat kononya selesaikan keahlian berpindah tetapi menipu.

Mereka mereka ini sering di sembah oleh ahli ahli yang dungu dan buta mata hati kerana pakaian dan istilah 'TARBIYAH' yang di wayangkan.Dia canang Fitnah dengan berkata kita bawa Fitnah.


Mereka ini tak tau PJ sentiasa berhubungan dengan saya melaui telepon dan sms memaklumkan perkembangan semasa.


Sebab itu Saleh Man panggil saya sebab dia tahu siapa berprinsip siapa munafiq.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan