anjakan paradigma

semalam saya di jemput berforum bersama pemuda PAS Penaga kehadiran sekitar 50 orang mereka nampak bersemangat mendapat makluman dan bertenaga untuk meneruskan perjuangan PAS, saya tekankan anjakan paradigma yang perlu ada pada masyarakat Pulau pinang, mereka tidak akan berubah dengan perubahan yang ada melainkan mereka bertindak kepada perubahan antaranya mendapat maklumat melalui berforum, membaca,berguru, untuk itu mereka perlu kepada rule model atau ekon,Al-Quran meyeru melihat contoh kepada nabi sebagai pendekatan terbaik sekiranya kita berhasrat berubah, contohilah sesiapa yang terbaik untok kita menjadi lebih baik, PAS berjaya mengenegahkan contoh kepimpinan terbaik di Kelantan sehingga menjadi ikutan kepada ketua ketua kerajaan PR, peserta mempersoalkan apa yang boleh mereka dapat dengan kerajaan baru ini?saya kisahkan pengalaman saya berada di satu forum umat islam dan pendidikan di selatan Thai,mereka ingatkan mudir sekolah dan peserta supaya jangan jadi umat islam Malaysia selepas merdeka mereka menjadi pengangkut/pencuci sampah yang direcomenkan oleh ahli politik bekerja,oleh itu saya tegaskan jangan minta saya sokong permohonan nak jadi jaga di KOMTAR, atau pencuci jalan,itu kamu urus sendiri adapun urusan lain saya sedia bawa kepada kerajaan negeri

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.