jangan joli

Hari ini saya mesyuarat badan perhubungan negeri PAS Pulau Pinang , dipersembahkan laman web Lajnah ekonomi PAS Negeri, dengan sasaran 1000 usahawan, saya menarik perhatian dengan kenyataan Mat Sabu di headline akhbar "Nak Kaji Zakat Bantu Orang Bukan Islam" saya rasa aneh, dah hebat sangatkah orang Islam sekarang ni, dadah, pendidikan, rumah tempat tinggal, perniagaan, lain lain dah selesaikah, orang bukan Islam pun gelak dengar kenyataan ini dah habis fikir ka orang Islam ni. Jangan Joli kalau tak pandai belajar dari Iran lawan dadah, penceraian,pendidikan, menetang Amarika, jangam tengok Shiahnya, macam Pulau Pinang pendapatan Zakat 28juta ringgit setahun kalau saya,saya akan ambil Rm5juta buat hantar 1000 pemuda usia 17 tahun ke Makah setiap tahun, berbai'ah depan rasululah menentang kemungkaran dan mustakbirin sekarang, belia muslimat melawat ummul mukmin belajar jadi isteri terbaik, sebab itu Iran boleh kurangkan penceraian, penagih dadah, dan membina semangat juang, jadi kalau Naib Presiden tak tau nak buat apa duit mai kat penang kita nak bangunkan umat Islam jangan joli macam duit perhubungan Negeri zaman PJ dulu.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.