Al-Badawi di baldi minyak?

saya di Kuala Lumpur pagi tadi berurusan kerja sendiri,saya naik bus untuk pastikan tambang yang di tuduh media utama melangit tinggi, tetapi saya beli tiket Pulau Pinang ke Kl RM24, saya kira sama sahaja,sebelum bertolak saya ajak kawan makan nasi bersila, sedang makan tauke nasi bersila duduk dimeja sama saya, saya agak dia berhenti rehat dan minum kot,saya lihat tiada pelanggan beratur lagi, lalu saya tanya dia, hebat perniagaan sampai tauke tak sempat makan,minim, dia terus bingkas jawab,mana ada hari minyak naik jumaat lepas tak da orang pun masa awal jam 8pm hingga 11pm, lewat malam dah baru orang mai, saya terus tanya dia hari tu saja kot!, Mana 3 hari macam tu, disambut taukenya, patut saya nampak periuk sotongnya berkuah sahaja tak bersotong, dia dah agak jualan kurang,.Kata kerajaan nak tolong orang !janji imam ghazali, imam shafe'e,dia naik jet rata, menteri hambat penjual ayam, penjual nasi,kata harga melampau, hampa naik kereta apa, makan dimana,sinis si tauke nasi bersila,.masa saya di Indonesia sekitar hujung 90an saya dikesahkan oleh rakyat jelata disana bahawa Indonesia jadi reformasi kerana seorang rakyat tak mampu beli susu anaknya dia terus bakar kedai dan bermula lah rusuhan 98 lalu menjatuhkan presiden yang dikatakan kebal tadi.
Dimalaysia PM bukan kebal tapi bebal masalah rakyat, mungkinkah dia akhiri al-riwayat Badawi dengan minyak????

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan