Selak Kain sendiri

Sedang saya minum petang di Taman Tun Sardon, Gelugor, bersama kawan kawan , saya menerima sms sahabat sebegini,. 'A,kum,Akhi,respon 2 isu>1-ada ka masjid di penang dilarang azan masa dap perintah. 2-tanah melayu drampas d penang?nak jawab ke umno dalam fb.Dia kata apa peranan pas dalam isu tu?.



Saya malas sebenarnya, nak jawab soalan bodoh UMNO ni, sebab UMNO ni duduk di Pulau Pinang 50 tahun, dan selepas 2008, PR bagi dia duduk diam-diam.dia kata meja kerusi kotor, kita tanya dia mana kotor?, dia tunjuk dalam kolar baju dia, dalam pegelangan tangan baju dia, itu daki dari badan dia. bukan kotoran dari luar!!



Saya jawab sms tadi begini,'Guan Eng hadir sama rasmi surau KOMTAR, 2 hari lepas, Melayu yang tanya AZAN tu,tak sembahyang di masjid surau kot?, UMNO Jelutong dok dalam laut 50 tahun dah,pasal Guan Eng jual tanah depa dulu-dulu!!.



UMNO sekarang menjadi semakin jahat, dengan perangai suka selak kain sendiri, bagi orang ramai tengok kemaluan dia, UMNO dia tak malu. dia duduk dalam BN jadi kerajaan 50 tahun dia jual tanah Melayu Jelutong,dia ada jawatan dalam PDC dia jual dan halau Melayu Bayan Baru untuk buat kilang sekitar tahun 70an dulu, dia buat flat tanpa bilik untuk orang Melayu di Bayan Baru, di Seberang Jaya. sampai rosak sosial Melayu , dia ambil dan rampas tanah Melayu di Bukit Mertajam, buat Bandar Baru Perda dengan harga RM1.10,/kaki paling tinggi, dan jual pada syarikat kroni dia RM25.00/kaki. Kalau Melayu tuan tanah tadi jual langsung ke syarikat tadi dengan harga RM25/kaki, sudah tentu Melayu tuan tanah tadi jadi jutawan dan mampu membeli rumah rumah di Penang.



Guan Eng buat EXPO Usahawan Bumiputra Pulau Pinang 4hb Jun -11hb Jun, di Seberang Jaya. Jahat kuncu parti Selak kain ni, diarahkan PERDA dan MARA tarik bantuan kepada usahawan dan penajaan booth dan gerai jualan, dan usaha-usaha pihak tertentu ni ugut pula, mana -mana usahawan Melayu yang sertai EXPO kerajaan Negeri ini mungkin hilang bantuan agensi kerajaan persekutuan,

Kerajaan Guan Eng buat Karnival Rakyat Harmoni seluruh Pulau Pinang untuk usahawan Bumiputra, Jahatnya UMNO yang kuasai kerajaan Persekutuan, dia arah RTM melalui surat resmi, jangan siar iklan berbayar untuk hebahkan kegiatan ini, alasan nya 'Demi Kepentingan Nasional'(bunyinya macam ancaman Kominis je)semua kakitangan RTM tidak boleh terlibat dengan acara acara kerajaan negeri ini. 99% peserta usahawan ini Melayu Islam. dan setiap acara EXPO dan Karnival ini menberi RM2.2 juta jumlah jualannya.

UMNO dia kata Guan Eng roboh perniagaan Melayu.



Siapa yang roboh dan jual Melayu?



UMNO sepanjangn pemerintahannya di Pulau Pinang, bantuan tertinggi yang di pernah bagi kepada Hal Ehwal Islam Pulau Pinang, RM 12juta, Kerajaan Guan Eng perintah 2 tahun Penang bagi belanja urusan hal Ehwal Islam Penang, 24.3 juta. Siapa perosak Ugama di Pulau Pinang.

Guan Eng 2 tahun jaga Penang dah haram judi sukan , UMNO perintah Penang , atas tanah wakaf pun dia lulus lesen premis judi.UMNO.dia bantah dengan kata ,Guan Eng politikkan isu judi, UMNO kata Guan Eng tak bagi AZAN di masjid!!!.



Tak pemalu punya UMNO !, selak kain tunjuk orang kemaluan dia.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan