Tersangkut Wanita , Selam !!!

Pada tahun 1899, orang ramai rancak berusaha menerbangkan pesawat, namun terus gagal. Muncul dua beradik Wright Bersaudara berusaha bagaimana mendaratkan sebuah pesawat. Begitulah cara berfikir bagi orang mencipta kejayaan.Mereka berfikir selangkah ke hadapan atau melihat sesuatu bukan dari arah kebiasaan orang lain melihat.

Semalam Dato Seri Anuar Ibrahim berlepas ke Perancis selepas ceramah Tuntut Royalti Minyak yang diadakan di Dataran Merdeka, Shah Alam. Beliau berlepas kesana untuk menerima anugerah dan bertemu dengan peguan kes Scopene yang akan menarik banyak berita sampai tarikh pilihanraya ke 13. Anwar Ibrahim melangkah setapak kehadapan dari Dato Seri Najib....

Kerajaan Malaysia memecah rekod pada tahun ... kerana pertama kali dalam sejarah membeli dan memiliki kapal selam dengan nama Scopene buatan Perancis. Pembelian ini menjadi isu besar dengan kes lenyap seorang wanita Monggolia dan duit komisyen pembelian mencecah RM400 juta. Kapal selam ini pula menjadi isu sebab tajuk utama media kerana dikatakan tidak mampu selam. Selam tidak, Timbul pun tak berguna. Yang tetap menjadi ialah ada orang yang berjaya mendapat habuan dari pembelian ini.
Pihak penjual dari Perancis sudah tentu mendapat habuan,
Kerajaan dan rakyat Perancis sudah pasti mendapat hasil dari kerja-kerja pengubahsuian dan jual beli ini.
Pegawai Tentera pasti dapat elaun semasa bekerjasama dalam persiapan dan latihan di Perancis.
Broker penjualan kedua belah pihak pasti untung besar.
dan..dan...dan lagi ramai yang pasti terus terdedah dari masa kesemasa.Mereka melihat Ringgit bukan kapal

Najib boleh tempah kapal, selam dan timbul lebih kurang saja.
Semasa saya ke Bangladesh saya melihat aktiviti masyarakat disana yang boleh di pelajari oleh Kerajaan Malaysia sekiranya nak membeli kapal berkebolehan timbul dan selam. Najib boleh selamatkan wang negara atau besarkan komisyen jual beli .

Aktiviti Malaysia jual beli  kapal didalam air sepatutnya tidak perlu menjadikan mana mana wanita sebagai mangsa. Masyarakat Bangladesh wanita dan lelaki berkongsi aktiviti, tetapi tidak ada yang terbunuh samada dengan C4
Tidak buat pembuangan bayi,
Tidak bunuh pasangan sebab terlanjur.
Tidak ada Pan Kid macam Menteri Malaysia.
Walaupun aktiviti mereka lebih rough,sexy dari kita. Wanita Bangladesh yang lawa seperti aktor Bollywood ini sering dilihat sangkut kain pada dua tempat, dada dan hidung,(sangkut kain didada ketika dia salin pakaian basah di kali. Sankut kain di hidung yang mancung semasa berada di pasar atau jalanan) namun mereka terus suci dan beraklak. Di Bangladesh tiada aktiviti berdua-dua dijalanraya, taman bunga, atau pasar raya, mana mungkin seorang wanita Bangladesh boleh terlanjur dalam hubungan.
Mereka juga tinggal dalam Appartment yang nilai bermula RM4.5 juta dalam bandaraya Dhaka.
Mereka juga bergerak bebas serata jalanraya yang lebih ramai dan lebih sesak dari Malaysia.
Mereka juga mempunyai ramai graduan dari Universiti tempatan dan luar negara.
Malaysia hanya tahu rancang naikan pesawat, tapi tak tahu mendaratkan pesawat dengan selamat
.. Malaysia gagal dalam memelihara wanita?
Wanita dalam gambar diatas ini sedang mandi bersama dengan jiran2, dia akan salin pakaian sebelum dia naik kedaratan.Fenomena biasa di Bangladesh yang 95% Muslim.

Ketika di pasar atau jalana , kebanyakkan wanita Bangladesh akan sankut kain di hidung yang mancung

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan