Siapa yang Kena?

Psychological Warfare Operations,telah di amalkan sejak sebelum masihi lagi bertujuan melemahkan musuh menggunakan senjata propaganda yang berkesan keatas kejituan dan perpaduan pihak lawan,
Bisanya yang terkena dengan psywar ini akan terpaksa besikap defensif(bertahan/menepis)yang berjaya menjalankan psywar pula akan bersifat ofensif/menyerang/mengasak.

Psywar juga mampu merosakan/torture lawan menyebabkan ledakan berlaku dari dalam kumpulan/ketumbukan.

Psychological Operations pula ialah propaganda yang digunakan untuk mengukuh/meyakin/membakar semangat dalaman sebagai senjata pertahanan mental dan bersedia berhadapan dengan lawan walau dalam apa keadaan,ini kerana pasukan/kumpulan/kepimpinan berjaya menyembunyikan kelemahan dan kekurangan diri sebaliknya memperlihat akan kelemahan musuh yang di propagandakan.

Semua strategi atau tindakkan ini di rancang dan dilaksanakan dengan satu misi, melemahkan musuh, ianya bukan terjadi dengan sendirinya .

Sesiapa saja boleh melaksakan rancangan ini dengan berjaya dan berkesan apabila kena pada tempat dan masa yang tepat(maksudnya merancang dengan terancang).

Bolehkan kita amati secara jujur dan tenang apa yang berlaku pada PAS hari ini,dimana selepas PRU12 kita lihat PAS begitu jitu/padu/berkeyakinan dalam semua segi.

BN dengan sedirinya terasak sehingga tak mampu mengubah pungung tempat duduk,pasti sentiasa di munipulasi oleh semua pihak termasuk ahlinya sendiri.

Sekarang setelah setahun lebih PRU12 dalam keadaan BN terus bergolak, tetapi PAS yang terpaksa berhempas pulas menjawab/menepis isu isu yang sangat biasa, mendatar, tetapi meletup!sedangkan BN masih bergolak dan bergelora semacan ribut ketsana, Cyclone Nargis,

Ketua dan kepimpinan teralpa atau kita meletakkan amanah pada bukan ahlinya?,

Yang bukan ahli strategi di beri rancang taktikal,yang buta ekonomi di bagi urus kewangan,yang pekak maklumat di tugas menjelas/menerang.

Secara jujurnya dengan bahasa yang menghiris ini saya mahu pemimpin celek,sedar,berusaha dengan tawaquf dan bertafakur sebentar,kemudian bangkit bertindak.

Apalah dosa dan salah saya di beri pemimpin semacam ini?

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan