Orang Asli di Taman

Pilihanraya kecil Ulu Selangaor memberi peluang penduduk di kawasan Parlimen ini mendapat habuan yang banyak dari kempen yang menggunakan wang, dan perhatian serta penyelesaian masalah mereka.
Orang asli, yang sekitar 1000 orang juga, diberi bermacam janji dan habuan.Kesempatan saya ke Ulu Selangor selama 2 hari, telah saya menafaatkan untuk meninjau perkembangan orang asli di sana,
Saya berangan-angan untuk makan masakan dalam buluh, menjala ikan, dan makan ikan bakar yang ditanam dalam tanah, dan mandi di air terjun, atau sungai mereka. Alangkan melesetnya perasaan saya ini, apabila kampung orang Asli yang saya lawati di Sungai

Choh dan Sg Buaya, semua dah jadi lot banglo dan taman, ada juga kilang-kilang haram, yang tumbuh sejak berpuluh tahun dulu.

Taman perumahan dah menelan Orang Asli rupanya, dan mereka sebahagian dah duduk di taman dan lot perumahan, sungai dah jadi longkang busuk, dan buluh dah jadi rumah makan.

Saya ingat elok Ustaz kawan saya seorang ni, pi sana buat tanah lot la...

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan