Anak Yatim Bandar Darul Aman, Kedah

Wajah Suka Anak Yatim Mengusung Hadiah
Ir Muhamad Johari Ahli Majlis Perbandaran Kubang Pasu Turut Meraikan Anak Yatim.
Imam Turut Sama Membantu Anak Yatim Anjuran Mutiara Infaq.
Hj Taib Rahman, Lajnah Kebajikan PAS Kubang Pasu Turut Sama.
Sebuah Restoran Di Dataran Tanah Merah, Menyediakan
Makan Malam Kepada Anak Yatim dan Waris.


Malam ini saya berkesempatan bersama rakan Mutiara Infaq, buat program terakhir, bagi bulan April ini. Esok saya akan berlepas ke Istanbul, Turkey. Turkey menjadi bumi terakhir mempunyai Kalifah dan sistem Khalifah, sebelum di jatuhkan oleh pihak BERIKAT(gabungan AS, Britain dan beberapa negara Eropah), Sekarang pihak Berikat ini telah menjelama dalam NATO, BERSEKUTU atau PBB, sekarang.

Istanbul yang berasal dari nama Islambul ini, pernah dibebaskan oleh Sultan Muhamad Al Fatih, yang berjaya memecahkan pertahanan kerajaan Bizantin, yang terkuat zaman itu, dan seterusnya mengantikan dengan kerajaan Khalifah Islam.

Dua acara menanti saya disana, InsyaAllah . Melawat kilang pengeluar kertas untuk mesin Ultra Sound, CTG, ECG. Di Asia Tenggara, Singapura menjadi agen tunggal mereka. Kemudian bertemu Dr Temal dari parti Saadet yang diasaskan oleh Ir Najmudin Arbakhan.

Seterusnya akan berlepas menunaikan Umrah sebelum pulang ke tanahair Malaysia. Bulan Mei ada 3 acara anak yatim sedang menunggu. InsyaAllah

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan