Konvoi Mencari Anak Yatim


9 April, Sabtu: Akan berlangsungnya Konvoi Kembara Pandu Selamat Generasi Pewaris anjuran Persatuan Mutiara Infaq dengan kerjasama dan sokongan Penyelaras DUN Penaga, Sg Aceh dan Pulau Betong. Kembara yang akan bermula jam 8 pagi di Dewan Orang Ramai Penaga, Semua motor yang terlibat akan berhimpun disana dan mendapat taklimat dari bekas pelumba motor Malaysia, Yasir Said.

Setelah dibekalkan dengan baju 'T' dan Pelekat
kempen, konvoi motor ini akan bergerak ke Lahar Kepar untuk sampaikan sumbangan kepada anak anak yatim tempatan. Disini rombongan akan disambut oleh Tuan Hj Rosdi Hussain Penyelaras DUN Penaga dan dijamu makan pagi. Sumbangan akan disampaikan bersama tetamu utama majlis di Dewan Padi Lahar Kepar dan beberapa acara bersama penduduk tempatan akan berlangsung serentak.


Konvoi motor ini akan berlepas ke Surau Kepala Gajah, Simpang Ampat Tasek.. Dijangka mereka akan tiba di Taman Kepala Gajah jam 12 tengahari, dan dijamu dengan makan tengahari menu ala kampung oleh JKKK Kampong Kepala Gajah. Kemudian majlis penyampaian sumbangan kepada anak yatim akan disempurnakan sebelum solat zohor. Dijangka disana, sekumpulan besar pemuda bermotor akan menyambut konvoi ini, dan kemudiannya melepaskan mereka ke Pulau Pinang, sekitar jam 2 petang.

Konvoi yang semakin besar ini akan meneruskan perjalanan ke Masjid Kg Perlis, Balik Pulau. Mereka dinantikan oleh sekumpulan pemuda bermotor tempatan dari DUN Pulau Betong, diatas puncak bukit Balik Pulau, dan seterusnya berkonvoi bersama ke Masjid sekitar jam 3 petang. DiKampong Perlis ini, Konvoi akan disambut oleh Hj Mohd Tuah Ismail, Penyelaras DUN Pulau Betong. Disini, sekali lagi sumbanan akan disampaikan kepada anak yatim tempatan dan bersolat Asar bersama. Sebelum berlepas, mereka akan dijamu dangan jamuan tea dan makanan ringan yang disedikan JKKK Kampung Perlis.

Konvoi yang bertambah bilangan motor ini, akan diselia oleh Marshal yang dipimpin oleh Yasir Said, meneruskan perjalanan ke Tapak EXPO Sejahtera Harmoni di perkarangan Masjid Jelutong..

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan