OMEGA: Jam Selamatkan BN Sarawak?

UMNO dan BN sedang berhempas pulas untuk menutup kelemahan pentadbiran. Sejak Najib umumkan berbagai pelancaran dan taburan janji kemewahan kepada rakyat Malaysia, walaupun tiada yang tertunai.
Contoh terdekat,

Kementerian Pelajaran mengumumkan pemberian RM7,500 seorang kepada 924 guru besar di seluruh negara yang meningkatkan prestasi sekolah masing-masing di bawah Tawaran Baru (Ba'iah).
Tawaran Baru itu adalah satu inisiatif dalam Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Pendidikan yang menawarkan ganjaran kewangan kepada guru besar dan guru yang meningkatkan prestasi sekolah melepasi sasaran ditetapkan kementerian iaitu seramai 12.1 peratus, pertambahan 600 peratus daripada jangkaan asal dua peratus.Sejumlah RM6.9 juta diperuntukkan untuk menyempurnakan insentif itu dan mereka bakal menerima ganjaran itu pada pertengahan tahun ini atau selewat-lewatnya selepas pengumuman keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).i.Sampai hari ini dah 5 bulan janji, pelancaran oleh Menterinya dah buat, Kempen Serata Negeri dah .Guru bertanya, Sekolah soal? Duitnya mana ?? Berbohong kerja UMNO.

Penyelewengan dalam Kastam, SPRM sebagai pusat kematian, sehinggakan mahkamah tak ada hujah, Teoh Beng Hock mati atau dimatikan. Pegawai Kanan Kastam Ahmad Sharbani, mati jatuh bangunan SPRM juga? Altantunya belum lagi terjawab, saksi yang berhubungan belum di panggil, Dokumen beliau lintas sempadan Malaysia terpadam? .

Pemilik dan penyebar CD lucah dibiarkan oleh Polis, SPRM, Kementerian Pengguna, Kementerian Penerangnan melalui akta cetaknya. semua tak bertindak, dan apabila rakyat menolak CD tersebut, mula alasan baru untuk paksa rakyat menerima nya juga melalui hujah bengong wartawan upahan.

Kelemahan BN di Sarawak nampak jelas. Kalau di bandar semua majlis PR mendapat sambutan luar biasa, Semua majlis BN hanya dihadiri orang upahan. Apa yang boleh BN buat hanya mengarahkan alat jentera mengubah pandangan rakyat Malaysia. Media tadi siang terang- terang digunakan untuk mengalih isu.

Anwar: Apa kena mengena jam Omega. sudah establish ke benda tu?

Wartawan: Datuk Seri adakah...

Anwar: Jawab soalan tu. adakah sudah establish.

Wartawan: Dalam tweet sebelum ni...

Anwar: Pasal apa saya nak jawab?

Wartawan: Itu sebab saya tanya.

Anwar kemudiannya bertanya kepada wartawan penyiaran itu, sama ada berani bertanya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tentang
kaitannya dengan wanita Mongolia, Altantuya Shaaribuu.

Anwar: Pernah ada orang tanya?

Wartawan: Sebelum ni Datuk Seri...

Anwar: Media kena honest. Dia tak boleh menjadi perkakas orang yang zalim dan menghina. kalau ada basis.

Wartawan: Dulu Datuk Seri ada janji untuk jelaskan di mana Datuk Seri ketika...

Anwar: (Datuk Seri Dr Wan) Azizah (Wan Ismail) dah jawab. Saya tau soalan you untuk bantu Utusan tulis Anwar gagal jawab.

Wartawan: Bukan macam tu Datuk Seri.

Anwar: Dah habis soalan?

Wartawan: Belum

Anwar: Habiskan soalan.

Wartawan lain: Apa pendapat Datuk Seri tentang....

Anwar: Biarkan dia habiskan soalanya. Saya mahu tunjukkan kepadanya bagaimana Umno operate.

Wartawan: Tak ada kena mengena dengan Umno. Saya media, saya jalankan tugas saya.

Anwar: Ya, saya tahu tugas media.

Wartawan: Sebelum ni Datin Seri Wan azizah kata ada jam dalam tangan.

Anwar: Ya.

Wartawan: Tapi belum lagi serah pada polis.

Anwar: Bila yang polis minta?

Wartawan: Jadi jam tu ada pada Datuk Seri?

Anwar: Bila yang polis minta? bila yang polis minta?

(Beberapa orang cuba menghentikan perbalahan tersebut)

Anwar: Tak apa, tak apa. saya nak tengok media perkakas Umno tanya soalan. Soalannya polis minta. bila polis minta. polis tak minta.

Wartawan: jadi...

Anwar: You tanya soalan I jawab.

Wartawan: Datuk Seri tak jawab soalan saya.

Anwar: You bagitau polis minta, saya bagitau polis tak minta.

Malaysiakini: Adakah Datuk Seri akan menyerahkannya?

Anwar: Biar polis minta. Apa isunya? Isunya ialah video. Mereka akan tanya hotel mana, adalah saya pergi ke hotel tersebut. Mengapa harus saya melayan soalan-soalan ini? Biar polis yang mengendalikannya. Soalan berikutnya....

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan