PIBG Bina Jati diri Dengan Hadiah dan Sumbangan

Saya bertambah yakin dan bersemangat apabila melihat keceriana dan kesungguhan pelajar SKPP ini.
Anak anak Sekolah Kebangsaan Permatang Pauh bersemangat dengan hadiah-hadiah yang banyak
Mereka menjadi kebanggaan Sekolah dan Ibu Bapa, Apalagi setelah menerima Basikal,sumbangan orang ramai.
Walaupun mereka terdiri dari anak-anak orang biasa, tetapi mereka membuktikan kesungguhan sebagai pelajar..
Bersama Naib YDP PIBG, Dr A.Razak yang turut hadir menyampaikan sumbangan.

Saya dengan usaha untuk membawa Sekolah Kebangsaan Permatang Pauh terus mencipta kebanggaan mereka sendiri. Dengan menekankan supaya ko-korikulum di perkasakan, harapan supaya pelajar dapat membina keterampilan, keyakinan dan kefahaman.

Berbekalkan pelajar yang sentiasa bersedia untuk menurut dan taat guru mereka, saya yakin akan kemampuan mereka. Ditambah dengan guru-guru yang setia pada tugas, pasti SKPP akan meninkat maju.

Usaha mengajak guru dan murid serta waris menjadikan setiap persatuan terus menyediakan kegiatan yang lebih berkesan. Saya cuba meyakinkan mereka supaya mengujudkan Taman Botani dan Taman Astronomi yang dihasilkan dari bahan yang paling murah atau bahan terbuang, Persatuan Bahasa pula menyediakan pelajar yang mampu menjadi editor dan pemberita majalah atau akbar . Bayangkan kalau pelajar berumur 11 atau 12 tahun bersedia menemuramah CEO, Pengarah atau orang yang puluhan tahun lebih dewasa dari mereka, pastinya diri mereka ini akan terbina keyakinan yang jauh lebih tinggi dan mereka akan bersedia menghadapi sebarang ujian dan rintangan.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan