Apabila Kerajaan Baik

Majlis Penerangan dan Dailog Gender
Penyampaian Sumbangan Anak Yatim






Rakyat hidup Harmoni




Program pentas yang lebih 'Intelectual' dari program 'emosional'
Setelah saya buat 'prisentation' kepada kerajaan Pulau Pinang, bagaimana membangunkan daerah, membangunkan kebijaksanaan, membangunkan ekonomi rakyat yang di akar umbi, kerajaan terus saja bersetuju dan meluluskan 8 acara sehingga Disember 2010 ini, bertemakan Karnival Rakyat Harmoni. Saya bersyukur kerana Allah izinkan idea ini diterima Jemaah EXCO kerajaan negeri Pulau Pinang.
Acara berjalan pada ke2 kalinya di Padang Awam Jawi, setelah Bertam di Kepala Batas, UMNO mula menunjuk reaksinya dengan menghasut Kementerian Penerangan melarang dan menghalang sebarang iklan, pembabitan pengacara dari kakitangan RTM libat diri dalam acara ini yang di isi dengan 99% usahawan Islam,surat RTM di keluarkan dengan alasan larangan demi 'Kepentingan Nasional'(seolah kerajaan Persekutuan menghadapi ancaman subersif) .
Sambutan pada kegiatan Karnival amat luar jangkaan, jualan mececah RM2.2juta selama sepuluh hari, amat membimbangkan BN dan UMNO, kerana kejayaan ini dirasai oleh rakyat jelatan di bawah keraan Baik, pemerintah Adil.


Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.