Pesta kan ekonomi Penjaja Jalanan

Nyanyi sambil berkain pelikat bukan pelik bagi Ustaz Akhil sebaliknya satu kelainan yang dipamerkan. Walaupun berkeadaan begitu namun tidak langsung mencacatkan persembahan bahkan lebih mencuit hati penonton dengan gelagat dan kata-kata yang diucapkan.

Beliau berjaya menggunakan keseluruhan pentas untuk menghiburkan penonton di Karnival Rakyat Harmoni di Bertam, Kepala Batas dengan beberapa buah lagu topnya.

Manakala isterinya, Waheeda begitu sibuk menjual produk Khall iaitu Cuka Kurma keluaran nrbashirah di mana Ustaz Akhil sebagai duta barangan tersebut.

Kertas cadangan saya kepada kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk melonjak ekonomi rakyat bawahan di Pulau Pinang menjadi kenyataan, dan ianya di buat dalam bentuk di pestakan ekonomi dan usahawan ini. Pulau Pinang yang terkenal dengan pusat hartanah mewah, memungkinkan tidak akan ada langsung usahawan jalanan(gerai haram) ini memiliki harta dan gedung jualan, sekiranya tidak di buat sesuatu usaha bagi mesrakan usahawan dengan jualan jualan besar.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.