UMNO:ISLAM PENGHALANG

Anak Yatim Diraikan Bersama AJK Mutiara Infaq, Sdr Hamdan( PA YB Dr Mujahid)
Lumayan :Menerima Sumbangan i Pentasa dan dari gerai Usahawan
Penerangan Mutiara Infag dan Karnival serta Festa Berkonsep Islam
Yang di Musuhi UMNO


Parit Buntar, menjadi lokasi terkini kepada rancangan pembahruan konsep festa, supaya lebih menekankan syariat. Dengan tema Karnival Usahawan Muhabah, peniaga yang maukan Islam berjalan, tealh berhimpun di perkarangan Stasyn Bas Parit Buntar. Mereka membawa Karnival yang lebih bersifat Intelectual daripada Emotional melampau, yang biasa diperkenalkan dan dibiayaai oleh kerajaan BN.

Atas alasan ini, mereka pemuda Islam ini, diberi amaran oleh pentadbir daerah dengan alasan, acara mereka mirip Parti Pembagkang PAS. Pemerintah haram Perak, mula gusar dan tertekan dengan keadiran Islam yang mula terlaksana dalam amalan penduduk disini.

Semalam acara Ceramah dan dailog Keluarga Islam, berlansung di dataran ini. Majlis pada awalnya diserikan dengan acara penyampaian sumbangan kepada 20 orang Anak Yatim. Mereka ini yang diambil dari kawasan Parlimen Parit Buntar, dengan kerjasama Yb Dr Mujahid. Anak yatim dan waris mereka dijamu makan malam dan di bawa kepentas utama bagi meyampaikan sumbangan, setelah itu mereka dibawa ke gerai-gerai yang siap sedia ingin sampaikan sumbangan secara terus .

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.