Habuan di Dunia.


















Pada musim cuti sekolah bulan Jun baru-baru ini, saya berkesempatan membawa keluarga bercuti dan bersiar menambahkan ilmu penegtahuan mereka, saya lakukan dalam lawatan kerja saya dan dalam masa yang sama saya dapat lakukan dua kerja kebajikan di tanah tumpah saya, iaitu berderma kepada program agama ,samada perhimpunan 'Muktamar' atau 'Ijtimak', saya rasa puas kerana dapat libatkan diri dan apa yang saya ada bersama-sama dalam majlis majlis, tersebut, kadangkala saya tak dapat hadir, tapi saya bagi orang hadir atau saya derma, samada wang atau barang.

Saya pun puas dengan apa yang ada, dan apa saya dapat, kerana saya dah ada tempat untuk salurkan,dan berbaloi (bagi saya). Saya juga dapat banyak kawan dari pelbagai golongan dengan kegiatan saya ini .Saya juga dapat bermotivasi tinggi dengan saya mengadakan kegiatan peribadi ini, biasanya saya akan letak target tahun hadapan pula apa,siapa,dimana saya akan berkhidmat.

Saya yakin kawan-kawan semua boleh menggunakan kaedah saya, sekiranya ingin membuatkan diri sentiasa dimotivasikan dan sentiasa direncanakan. Tambah besemangat say dapat kain pelikat cop Gajah Duduk, dan sepucuk surat, dari seorang yang saya hormati dan bangga, kerana telah sekian jauh umurnya dikorbankan kepada Islam, dan dia juga kenalan saya,Alhamdulillah. Allah telah berikan saya kesempatan untuk bersalan dengan orang-orang seperti ini.









Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan