Merlimau Belum Kerdau Pula

Calon Tenang, Cikgu Mala, Antara Komanden dan Pembawa Bendera,
Mana Puncanya


Dalam pilihan raya umum 2008 itu, Mohamad Hidhir mengalahkan calon PAS Jasme Tompang dengan majoriti 2,154, iaitu pengurangan hampir 3,000 undi berbanding pencapaian BN sebelumnya.

Menurut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Daftar Pemilih yang akan digunakan untuk PRK ini ialah Daftar Pemilih Induk (DPI) 2009 bagi bahagian pilihan raya berkenaan yang digabungkan dengan Daftar Pemilih Tambahan Suku Tahun Pertama 2010, Suku Tahun Kedua 2010 dan Suku Tahun Ketiga 2010 (bagi bahagian pilihan raya berkenaan) yang telah dikemaskini sehingga 20 Januari 2011.

Daftar Pemilih tersebut mengandungi 10,679 pemilih berdaftar yang terdiri daripada 10,643 pengundi biasa dan 36 pengundi pos.

Daripada jumlah tersebut,seramai 64.69% pengundi adalah berbangsa Melayu,21.11% Cina,14.16% India dan baki 0.04% pengundi lain-lain kaum.













Allahyarham dilaporkan terjatuh di dalam bilik air akibat serangan jantung di kediamannya sebelum disahkan meninggal dunia di Hospital Sultan Ahmad Shah (HOSHAS) pada 7.15 petang semalam. Sebelum ini, Zaharuddin pernah dua kali dimasukkan ke hospital berkenaan kerana mengalami komplikasi buah pinggang dan jantung serta tekanan darah tidak stabil pada Mei dan November tahun lepas.


Dari apa yang kita lihat situasi sekarang, zaman Pakatan Rakyat pula yang akan kena. Mampukah mereka buat kejutan, kalau taktik yang sama dan strategi yang sama di ulang, mampukah menghasilkan keputusan berbeza??

Apa strategi Pengarah Baru Tuan Ibrahim, selepas Komanden YB Sallehudin gagal di Tenang, YB Fatah Kecundang di Galas. Kita tunggu dan lihat.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan