Segmen baru Lonjakan Islam

Minggu akhir July, Kamarudin berkongsi pengalaman peluk Islam, di Kuliah Pagi Sabtu, atas Pasar Taman Tun Sardon, Gelugor Pulau Pinang.
Minggu lepas kuliah pagi Sabtu, Amir Yii kisahkan pengalaman masuk Islam dengan slide show, atas Pasar Taman Tun Sardon, Gelugor.

Sejak saya mula pendekatan baru memperkenalkan Bangsa Cina dalam melonjakkan Islam di Pulau Pinang, dengan pendekatan kuliah berkembar antara mereka dengan penceramah seperti Dr Mujahid, Ust Sobri Arshad.

Sambutan nampaknya semakin menggalakkan. Saya berharap usaha ini akan berterusan, dan dapat ketengahkan tokoh Cina kepada bangsa Cina di Pulau Pinang. Saya amat yakin satu hari nanti mereka akan menerajui dan memimpin di Pulau Pinang ini.

Kelebihan mereka dengan pertalian darah, bangsa yang sama dengan majoriti penduduk Pulau Pinang, kejayaan hidup, kerajinan usaha yang ada pada Bangsa Cina di Pulau Pinang ini, ditambah dengan akhidah dan keimanan, pastinya mereka yang selayaknya memimpin.

Anak-anak ku, Aku hanya berharap setitik peluh usaha ini menjadi saksi di depan Allah di akhirat nanti. Sambung usaha ini nanti ya...

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.