1 Malaysia kepada 3 Malaysia

Inilah yang saya fahami apabila membaca laporan Bernama yang memetik Ketua Setiausaha Kementerian berkenaan Zulkurnain Awang sebagai berkata langkah kementerian menaikkan yuran makan bagi pelajar asrama daripada RM1 kepada RM3 sehari mulai tahun depan merupakan antara strategi untuk mengurangkan bajet bagi tahun depan.

Katanya, "Melalui cara ini kita dapat mengurangkan perbelanjaan memandangkan peruntukan bajet dalam bidang pendidikan dikurangkan tahun depan.”

Dalam bahasa yang mudah, oleh kerana kerajaan kurangkan peruntukan pendidikan dalam Belanjawan 2010, maka bebannya dipindahkan kepada ibu bapa dan penjaga. Komen A Kadir Jasin

Dari 1 Ringgit kepada 3 Ringgit yuran sekolah,dari RM80 ke RM 300 Mas Kahwin, mereka mula menjadi cacing kena panas,apa lagi akan naik harga? KPI punya hal semua rakyat di dahulukan bayar apa apa pun.
Mereka punya KPI kalau pendapatan meningkat,belanja mesti meningkat kan itu sukatan negara maju ikut neraca BN.

Sejak Kelantan Tok Guru perintah semua usaha mengurangkan beban rakyat di lakukan, Parking kereta, cukai pintu,lesen beca,cukai tanah dan dalam masa keselesaan rakyat di tingkatkan seperti rumah minima 3 bilik,waktu kerja malam bagi perempuan di mansuhkan,pajak gadai berkebajikan di jalankan,Masa kerja di susun semla supaya lebih banyak masa dengan keluarga,warga tua di bela dengan skim yang pelbagai,

Mana kita nak ?

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.