Dubai Bye Bye

Dubai, satu nama yang di gilai oleh seluruh dunia samada pelancong atau peniaga, kerajaan mereka telah berjaya membina pasarana dan nama yang mengiorkan sesiapa yang mendengarnya.
Pasaraya yang ala London, Hotel yang tak terkira bintang, Bursa sham yang meletit seperti bertih goreng,atau bunga yang kembang bugar di pagi hari.Pasaran hartanah yang melantun harga seperti bola getah melantun setelah mencecah lantai.Dubai di isi seperti Jumeirah Mosque, Palm Jumeirah, Etisalat Tower 2, Jumeirah Beach Residence, American University in Dubai, Burj Al Arab & Sheikh Zayed Road.
Dubai sedang pergi hayut dalam arus teluk,mereka menghapi krisis kejatuhan pasaran saham dan hartanah, mereka hilang pelancung luar.
Kini Bahrin pula sedang berusaha menaikan negaranya!,tapi dengan berusaha menganjurkan F1 yang di gagaskan oleh FARRARI jenama lumba no 1 dunia, bolehkah mereka naikan ekonomi dengan perlumbaan kereta,atau ditipu pula oleh pegusah kereta dan kerajaan pegusaha.
Apa pun Malaysia juga tengah berhempas pulas nak hidupkan kembali prestij F1 yang sedang di tinggalkan oleh HONDA,BMW antara pengeluar kereta dunia, strategi!strategi!

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.