Masyarakat Nabi.



Tolong Menolong kamu kepada kebajikan, Jangan kamu tolong menolon kepada Kemungkaran-Al-Quran.

7 February 2019, bertempat di surau Telok Kumbar,saya berkesempatan bersama pemuda dan Umat Islam yang digambarkan oleh Al-Quran dan di bimbing oleh Nabi S.A.W sejak mula Islam lagi, dimana mereka ini membanting tulang berkerjasama,atau bergotong royong, untuk membersih dan membaiki Surau dengan penuh keiklasan.

Sejak awal pag,i mereka telah berhimpun disana, untuk menunaikan tanggungjawab mereka dalam bergataong royong.

Sesungguhnya masyarakat ini akan baik!, dan maju, sekiranya mereka ada focus dan keazaman ,apa lagi jika mereka mentaati Allah dan Rasul walaupun dalam keadaan susah maupun senang.

Saya angkat tangan, tabik mereka kerana berjaya berhimpun, berjaya bekerja dalam satu jamaah, berjaya menghabiskan kerja gotong royong atas kefahaman Agama mereka.
Sekiranya kita mempunyai rakyat sepeti ini, dan kerajaan yang adil, saya yakin kita akan membuat lonjakan jauh ke depan selepas ini.Saya juga tegaskan satu jam yang lalu, bahawa kerajaan ini sedang bergerak bersama masyarakat yang di bentuk nabi, supaya bekerjasama membantu lebih dari meminta, mereka ini akan mendokong kerajaan yang adil sekarang.Ucapan sokongan saya pada Gong Xi Fa Chai .

Setelah mereka sediakan surau ini dengan baiknya, mereka akan menerima tetamu penceramah semperna Maulid-ur Rasul 23 January ini.

Saya bangga dengan kamu semua!!!

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan