Perasan

7February 2010. Bayan Lepas ,JKKK telah bertindak sebagai agen kerajaan, dengan melakukan kerja-kerja amal yang selaras dengan aspirasi kerajaan Pakatan Rakyat.Seperti biasa, setiap perayaan sejak 2 tahun lalu, hari ini, semperna Gong Xi Fa Chai, pihak JKKK Bayan Lepas menyediakan hamper dan 'ang pau', kepada semua orang miskin dan orang tua, sekitar Bayan Lepas .Sambutan yang baik dari orang ramai ini membuktikan rakyat telah menerima pentadbiran baru Pulau Pinang yang nampak lebih adil dan saksama.

Kerana ucapan dimajlis itu saya menerima buah tangan 'sms' sebaik selesai majlis, dan saya paparkan di disini.

sms 1.
Kalau tolong orang islam bangsa melayu yang di tindas, di katakan perkauman, maka nak tolong orang islam bangsa apa di malaysia yang tidak dikatakan perkauman? Pas did nothing to help peniaga islam di tindas and worst abstain from the giving support. Amat memalukan. Pas Dont deserve victory from Allah swt. Pas fi dolallil mubin.

sms2.
Guang Eng, khianat kpd PR dan rakyat PP,cabul janji2 pllihanraya dan jalankan dasar perkauman yang sempit dan tindakan ala "gestapo" ke atas rakyat yang mengundi PR...Demi maruah umat islam dan perjuangan pas yang suci ,berddasar prlembagan Pas frasa 6 (9)ahli Pas wajib bangun menentang "kezaliman ini...penipuan k,negeri yang bertopeng slogan islam dalam pemerintahan k,negeri.Mereka dengan rakus meroboh dan menuang pasir ke dalam periuk nasi rakyat dan perniaga2.,tanpa ada sifat "kemanusiaan"Berkata benar walaupun pahit,..rakyat yang mengangkat kamu dan rakyat juga akan menurunkan kamu jika "dasar2"kezaliman BN kepada rakyat kamu teruskan...ubah sebelum parah...ubah demi maruah PR,tuan dijemput turun sendiri melihat kezaliman ini,hidup2 rakyat hancur2 kezaliman...

Saya jawab sms ini seperti berikut; Saya tawarkan diri, sila senaraikan nama yang terlibat diroboh gerai, saya akan jadi jambatan berunding dengan kerajaan negeri. sekiranya mereka lebih minat masuk TV ok je la, kita bukan untung apa apa.


Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan