Bertindak Tanpa Maklumat

Awalnya Masih Ada Kerusi Kosong.Separuh Jalan Majlis Bermula
Terpaksa Tambah Kerusi dan Masih Ramai Kena Berdiri.


Buku yang menjadi polimik terkini, 'Menuju PAS Baru' nukilan Dr Mujahid, yang di Forum kali ke2 di Dewan Melineum Bertam, Kepala Batas, telah mendapat sambutan luar jangka pihak penganjur.

Ilham Center, sebuah badan penyelidik, telah menganjurkan forum ini bagi menyelidik dan menghimpun data serta maklumat . Mereka berusaha menilai beberapa data yang diberi oleh responden, bagi memenuhi permintaan keperluan maklumat oleh mana-mana agensi atau pertubuhan.

Saya cuba berbual dengan beberapa individu yang menjadi tulang belakang badan ini . Saya bertanya tentang peratus minat membaca dikalangan Malaysian, Peratus memahami situasi , Peratus fanatik kepada sesuatu fahaman dan pegangan.

Dapat saya rumuskan bahwa, orang Malaysia, terutama mereka-mereka yang menjadi rujukan awam, amat rendah mencari fakta baru, samada melalui bacaan maupun internet.

Daripada yang hadir malam Forum & Diskusi seramai lebih dari 350 orang malam itu, hanya 9 yang membaca buku yang di forumkan. dan Seramai Ajk Ulama PAS Kedah, hanya seorang yang membaca buku ini.

Polimik yang dipejam mata!!!

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan