LAGI! UMNO JUAL TANAH KE CINA


PEMIMPIN TINGGI UMNO Jual Tanah di Jelutong, Pulau Pinang, kepada Cina. Dalam ribut dan halalintar UMNO bertempik dan bercanag kepada Melayu, yang Lim Guan Eng sedang merampas hak Melayu di Pulau Pinang, tiba-tiba saya dikejutkan denga berita yang seorang Pemimpin kana UMNO yang berasal dari Pulau Pinang, telah selesai urusan jual beli kepada Cina. Dia ni mungkin macam buku Interlok saja sikap dan tindakan

Semalam sedang saya minum dengan penduduk Jelutong di sebuah kedai kopi, mereka maklumkan pada saya, akan sebidang tanah(siap dengan number lot) yang terletak di Jelutong dalam perkampungan tradisi Melayu yang tinggal sekangkang kera itu, telah selamat dijual oleh Ketua salah satu sayap UMNO. Beliau ini berasal dari Pulau Pinang, baru selesai tandatangan dengan dakwat pun masih basah lagi kata pengadu tersebut.

UMNO macam kena histeria memperalatkan isu Kampung Pokok Asam yang tak jauh dari tanah ini. Pokok Asam yang dijual UMNO belasan tahun dulu, UMNO sekarang tuduh Lim Guan Eng yang buat. Nanti tanah ini juga akan mereka kata Cina Pulau Pinang telah merampas tanah Melayu lagi. Hakikatnya ketua mereka yang jualkan.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan