Kahwin Di Siam



Kenapa Kahwin di Siam? Kenapa masih jadi pilihan bagi sebahagian besar orang Malaysia samada lelaki atau perempuan.
Antara sebab yang selalu diperkatakan orang ialah;

1. Lelaki yang ingin sembunyikan perkahwinan berikutnya, dari Isteri yang sedia ada, samada untuk menjadi Isteri kedua, ketiga atau keempat.

2. Lelaki yang gagal mendapat kebenaran undang-undang diMalaysia untuk berkahwin lagi.

3. Lelaki yang menyembunyikan perkahwinan dari anak-anak sendiri, atau saudara sebelah beliau dan sebelah bekas isteri. Takut kehilangan kasih sayang.

4. Perempuan yang gagal dapat kebenaran keluarga sebagai wali.

5. Perempuan yang memyembunyikan perkahwinan, kerana takut kehilangan pendapatan dari sumber bekas suami dulu.

6. Perempuan yang gagal mendapat perintah mahkamah dalam menentukan wali nikahnya.


Saya sendiri berpengalaman kepada ke lima maslah tersebut diatas. Semalam saya sekali lagi membantu mereka atas alasan yang sama. Mereka datang minta pertolongan kepada saya untuk berkahwin dan saya bantu mereka. Cuma, saya sendiri belum mencari bantuan tersebut.

Comments

Mohd Shubhi said…
kawan kita dah selesai ka???
Abdullah said…
apa jd tokay kawin larii pulakk ka?....Shubhi...bila lagii....ada semua dah tu... kecuali satu.....!!!

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan