JANJI BN BETUL ATAU PALSU

PAS perlu banyakkan kegiatan simbolik yang menghampiri realiti bagi menjadi juara Negara Berkebajikan. Program pemimpin turun ke bawah dengan penuh amanah dan perihatin hendaklah diperbanyakkan. Ini kerana UMNO dan BN hanya janji kosong dan make Up pilihanraya sahaja. Beberapa hari kebelakangan ini PM kita Dato Seri Najib banyak melancarkan program menabur janji dan habuan, seperti perubatan warga pencen dan tanggungan, Insentif Pelajar Cemerlang semasa keputusan SPM baru ini, Rumah Full Loan, dan akan berterusan banyak lagi janji-janji .

Hakikatnya sekolah- sekolah di Malaysia, kalau bumbung bocor, meja atau kerusi patah, PIBG kena kutip derma untuk baiki. Macam ceramah PAS ! UMNO dah mula belajar dari PAS? Makanan bantuan ditarik balik dari sekolah. Bila pihak sekolah minta ,Pejabat Pelajaran Daerah(PPD) kata, tak dak budget tahun ni ! Memang betul pun, semua jabatan sedang mengeluh, 'duit tak turun' sejak awal tahun lagi. Saya sendiri terlibat dengan 3 sekolah yang berbeza. Kerana anak saya bersekolah di 3 sekolah berbeza. Pihak PPD takut nak turun ke sekolah kerana tak berduit. Jabatan Parit Saliran(JPS) bernasib baik, sebab kerajaan negeri keluarkan belanja. .

Hari ni saya service kereta merc di workshop, setelah jadual service sampai tempuh. Sempat saya berbual dengan Pemilik syarikat rangkaian workshop, dan memperlawa dia ke Sarawak, untok membantu pilihanraya disana. Dia jawab, tak boleh, sesak! sejak awal tahun business tak da! bukan kami saja, semua workshop serupa! Dengan nada yang lemah, dia mengadu. Yang datang ke workshop dia, semua pemilik Mercedes, sebab dia tak terima kereta jenis lain. 90 peratus pemilik kereta ini peniaga, dan 80% Melayu yang memiliki Mercedes adalah Kontraktor berlesen samada Kontraktor 'F' sampai 'A' yang sedang mengeram kelakunya, makan apa yang ada sekeliling, dari duit besi buruk, atau barang buangan kerja-kerja lama yang boleh di jual ke Kling Botol. Selebihnya pelangan dia agent jualan, samada insuran, jualan langsung, dan pekerja profesional.

Begitulah keadaan dan gambaran ekonomi sekarang!!

Jom kita bantu calon yang boleh dan mampu menang !!!!

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan