Bencana Jepun: Dunia Perlu Pemimpin Taqwa

KLSE telah mula menampakkan merudum, dengan 822 Kaunter rugi, walaupun akbar berbahasa Melayu utama Malaysia, mengistilahkan 'kaunter Aktif', bagi merabunkan mata pembaca Melayu. Di Jepun Bursa Nekkei merakam sejarah baru, dengan merudum berganda 2 hari berturut. inilah kejatuhan paling buruk sejak 1970, ini rekod kejatuhan Nekkei yang terburuk. Sebelum ini Nekkei mempertahankan angkanya melebihi 11ribu mata, sebaliknya sekarang ianya merudum melepasi 8 ribu mata dicatat dipapan utama.

Dalam masa yang sama, akibat Tsunami ini, dunia berdepan dengan bencana berganda, ekoran meletupnya 2 logi empangan Nuklear Jepun, dan dijangkakan 2 lagi mungkin berlaku esok dan lusa. Dunia mula berbincang akan merebaknya bahaya Nuklear yang bocor ini, dan membahayakan keatas negara serantau.

Kerajaan-Kerajaan serantau sedang mententeramkan penduduk mereka, dengan ramalan cuaca yang tak mungkin sampai kenegara mereka. Mereka sekarang seolah berharap kepada arah angin dan monsun yang membantu membawa wab loji Nuklear ini ke lautan Pacific.

BN dan kerajaan dunia kena belajar dari sejarah. Hanya pemimpin yang bertaqwa sahaja mampu meghalang bala bencana makluk Allah yang bernama Tsunami, Gempa Bumi, atau kemarau panjang.

Amirul Mukminin Saidina Umar Al-Khatab, telah menghentakan tungkatnya keatas bumi yang sedang bergegar, dengan berkata 'Diam! apakan aku tidak belaku adil keatas kamu wahai bumi'. Perintah seorang Ketua Mukmin yang bertaqwa! Dan Bumi sebagai makluk Allah diam, kerana patuh akan Khalifah Allah yang dilantik dimuka bumi.

Saidina Umar juga pernah memerintah Sungai Nil supaya mengalir. Apabila Gabenornya Amru Bin Al As, meminta bantuan, kerana bencana keringnya sungai Nil. Saidina Umar telah memerintah sungai Nil dengan sepucuk surat yang di alamatkan kepada Sungai Nil, dengan arahan, "Wahai Sungai Nil! Jika air yang mengalir di sungai ini adalah atas kuasamu maka ketahuilah bahawa kami tidak memerlukan kau, tetapi jika ianya mengalir di atas kekuasaan Allah swt maka kepadaNya kami pohonkan agar mengalirkan air di sungai ini." . Makluk Allah yang bernama Nil, yang kering, tiba tiba mengalirkan airnya, kerana patuh akan perintah seorang pemimpin yang bertaqwa.

Terbaru di Kelantan, 12 Mac 2010, Menteri Besarnya YAB Nik Abdul Aziz, yang mendengar aduan rakyat, akan bencana kemarau, lalu dia mengajak rakyar bersamanya menjalankan sembahyang Istisqa, lalu hujan turun pada Rukuk yang pertama. Hujan sebagai makluk Allah ini tidak akan engkar arahan khlifah Allah yang bertakwa.

Selamatkan Malaysia bersama Pemimpin Bertaqwa.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan