Pill Nuklear

Potassium Iodide pills atau Pil Nuklear yang mampu menghalang Thyroid cancer, kesan pencemaran rediasi dari loji nuklear. Dunia mula menjadi kelamkabut sekarang dalam menghadapi kesan bencana Tsunami yang mengakibatkan kebocoran Nuklear diTimur Laut Jepun.

Senat Amerika mula melobi Presiden Obama meluaskan kawasan penempatan, melepasi 10km dari pusat atau penempatan loji Nuklear negara itu. Negara -negara barat pula mula menambah stock, dan mendesak kerajaan mengedarkan lebih banyak Pill Nuklear ini, yang mampu menghalang rakyatnya dari pencemaran rediasi nuklear.

Mereka amat bimbang dengan kebocoran Loji Fukusyima , Jepun itu akan kemungkinan terkesan kepada negara mereka. Hachinohe telah dijadikan kawasan penampan, yang menghimpun ramai rakyat Jepun. Dewa Sukan Navy telah dipilin sebagai bangunan yang selamat untuk berlindung dari pencemaran rediasi Nuklear.

Malaysia masih seronok dengan Najib dan First Lady menjalankan aktiviti syiok dia, dan Kabinet BN. PAS pula tak mampu nak ulas masalah bencana Nuklear Jepun. Harakah dan Harakah Daily sedang merudum pembacanya. Saya dimaklumkan, Lembaga Hitam Pengarah Harakah tak benarkan berita melainkan program PAS,, Bersunat, Sukan PASTI...... biar pi la hampa pikiaq sendiri.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan