Najib Kayakan Keluarga: Berniaga Tanpa Rugi

25 bank biaya golongan muda beli rumah. Tajuk surat kabar dan media kelmarin yang menunjukkan Najib terus memperkaya kan keluarga beliau. CIMB yang terajui oleh adik Najib ini akan mengaut keuntungan besar dari pinjaman seratus peratus ini apabila, polisi seperti, ditanggung oleh Cagamas Berhad akan menjamin bayaran pendahuluan atau deposit sebanyak 10 peratus, sebagai jaminan melindungi bank daripada kerugian.

Siapa tak mau wooi, berniaga tanpa rugi. Kalau rugi, duit bapak kau akan tanggung. Ekonomi persisnya polisi Firaun semasa memerintah Mesir. Semua kerugian akan ditanggung rakyat jelata, manakala untung pula, Dia dan Keluarga dapat lebih. Kalau bagi ke aku, lama dah aku pakai jet.

Dengan mensasarkan golongan muda berpendapatan tidak melebihi RM3,000 sebulan boleh membuat pinjaman 100 peratus daripada 25 bank termasuk institusi kewangan Islam bagi membeli rumah berharga antara RM100,000 hingga RM220,000 menerusi Skim Rumah Pertamaku. Maka sah , Najib akan terus membolot wang negara melalui skim diatas, dan badut-badut UMNO akan bertepuk tangan dan sorak sorai akan habuan yang mereka dapat ini.

Pihak pemaju pula akan bertambah sepet mata mereka, dek kerana gemuk , atas sumbangan free, kerajaan Najib bagi laris rumah yang mereka bina.

Rakyat Didahulukan untok kutip, dan penuh kantung PM. Kalau mereka ini jatuh macam Hosni Mubarak di Mesir, Sah, harta Najib sama banyak, dengan Hosni.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan