Ada Peraturan Israel dan PBB Serupa....

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini diberitahu bahawa dua buku pelukis kartun Zulkiflee Anwar Ulhaq diharamkan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) kerana ia mempunyai “tuduhan melamapau” yang mungkin memudaratkan ketenteraman awam.

Akhbar Utusan Malaysia milik Umno hanya dikenakan surat teguran berhubung laporan muka hadapannya 'Kristian agama rasmi?' pada Sabtu lalu yang "didapati menggemparkan fikiran orang ramai."

Satu kenyataan daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini mengesahkan bahawa surat teguran berkenaan diserahkan kepada ketua pengarang kumpulan Utusan Malaysia, Datuk Aziz Ishak.



Semasa saya ke Palestin 2009 dulu, saya ditahan oleh Imigresen Jordan. Kejadian ini berlaku semasa perjalanan keluar untuk ke German, bagi meneruskan usaha memasuki Palestin dan membantu mereka dengan menyertai gerakan pembebasan Palestin disana yang lebih berpengaruh.



Saya diharam memasuki Jordan dengan alasan, saya menggalakan suasana tidak setabil di Timur Tengah. Nama saya di senarai hitam pada sistem komputer Imigresen Jordon.


PBB dan Amerika melebelkan 'pelampau' kepada sesiapa yang membantu makanan dan perubatan kepada Palestin dan dianggap penyebab huru hara. Israel yang bom Gaza diberi amaran oleh PBB, kerana meyebabkan kematian orang awam.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.