Bob Lokman Halau Orang Dekati PAS ??

Sedang saya makan malam dengan aktivis PAS yang berjawatan peringkat Kawasan , saya diajukan satu soalan.

Apa untung BOB Lokman masuk PAS? Soal aktivis tadi.

Dia berjaya tarik orang ramai masuk PAS? Jawab saya.

Berapa ramai daftar ahli PAS sejak Bob Lokman masuk PAS 19 feb 2011? Soal lagi aktivis ni.

Saya tak dapat maklumat, sebab tiada siaran cetak atau maya PAS, yang buat istihar jumlah kemasukan ahli setiap bulan, macam semasa saya jadi Ketua Penerangan 2004 dulu, setiap bulan ada berita istihar jumlah kemasukan ahli. Jawab tambahan saya.

Berapa pertubuhan artis atau Ngo yang mendukung pemikiran Bob Lokman semasa dia beri penjelasan, sebab dia memilih tinggalkan kehidupan artis, dan sebab dia memilih PAS? tanya aktivis lagi.

Saya tak nampak pun di media arus pedana atau media baru, kenyataan dari Ngo Artis, atau Ngo lain. Awi marah Bob Lokman ada la! Jawab saya lagi.

Dia yang bersoal banyak tadi mula memberi pandangan. Sudah berapa banyak artis yang mendekati atau menyertai PAS? Ito, Radzi, Ringgo, Akhil Hai,Amy Serch dan banyak lagi, tapi mana mereka sekarang? Ada yang membawa hala sendiri, ada yang menjadi penghibur dimajlis-majlis orang PAS sahaja. Mereka tidak digunakan untuk masuk kedalam dunia mereka asal dulu, sebagai pengislah, dengan kegiatan berasakan kefahaman Islam yang mereka bawa sekarang. Maksud yang dia cuba sampaikan, macam Tuan Guru selalu kata, menerang bukan menyerang. Dengan menggunakan media baru atau menjadikan siaran seperti Astro dan seumpamanya, membentuk orang menjadi baik. Dalam masa sama mereka juga mengekalkan pengikut mereka yang boleh ditarik kepada PAS.

PAS telah menukar gaya sebahagian mereka ini menjadi penceramah, yang sama nada dan irama penceramah PAS. Mereka bukan dijadi jambatan penghubung dengan dunia luar PAS, tetapi dijadikan benteng atau tembok kubu PAS, dengan menjadikan batang tubuh artis tadi, sebagai tempat serangan dan haburan kata oleh musuh. Adakala mereka dijadikan seperti kereta kebal yang menyerang mereka-mereka yang diluar PAS, tanpa kira tahap penglibatan politik orang luar tadi.

Kalau macam tu, apa nak buat dengan artis ni semua? soal saya. Kenapa tak ditubuh kelab penyokong Bob Lokman? Kenapa tak di buat kem solat Bob Lokman? Kenapa tak dibuat bengkel menulis lirik memuja Allah, menentang maksit, kezaliman, Kenapa tak buat ziarah Umrah bersama Bob Lokman.. Atau pertandingan cerpen dan seumpamanya atas nama Bob Lokman? bertubi-tubi anjurannya.

Kita suruh dia ceramah hentam UMNO dan BN, Dunia Artis lama dia. Dia menjauhkan orang yang bukan hard core BN. Kita PAS, usung dia masuk rata kampung, dan ceramah kepada khalayak yang sememangnya orang tu juga yang datang, kalaupun bukan Bob Lokman yang ceramah.

Saya cuma sambung, kalau orang PAS dengar ni, pasti kena marah kau .........

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.