Jam 12 tengah hari Jat nama yang saya kenali seorang pemuda PAS Permatang Pauh,telepon saya minta nak pinjam kereta pickup saya,katanya nak buat barbecue atau BBQ,
Setelah itu dia datang dengan seorang kawan ke gerai minum di market Permatang Pauh,dah bincang saya di jemput sama malam nanti nak bakar ayam di tepi laut perhentian Bagan Ajam Lebuhraya Linkaran Luar Butterworth.
Dalam sembang dan minta pandangan dia mengadu tak ada orang nak guide mereka atau publish kegiatan mereka,saya yang memang tunggu tunggu nak bagi kerja dan khidmat free ni,maklum"Sembang Kerja"terus tawarkan program untuk tahun 2010 di penuhkan.
Malamnya saya ke tempat BBQ mereka dan ,hebat! 25 belia yang boleh menjadi kader perjuangan untuk digilap. setelah makan dan berbincang,sebelum pulang, saya ucap tahniah kepada mereka yang mampu bediri sendiri membawa pemuda pemuda kampung bersatu.Macam cerita ashabul Kahfi mereka terpaksa bertembung dengan lingkaran sosial di Lingkaran Luar Butterworth yang mampu meruntun mereka ke lembah sebelah sana.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.