YAB TG Nik Aziz Tolak Ajakan Penyamun BN


Kerajaan Kelantan pimpinan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menolak tawaran Pusat untuk melantik wakil kerajaan negeri dalam jawatankuasa pemantau wang ehsan di Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) negeri.

Wajarlah, kerana hak kerajaan negeri sepatutnya hanya untuk negeri. Nampaknya umpan Datuk Awang Adek Hussin tak mengena dan hanya bermanis mulut membuat tawaran, sedangkan sudah terang lagi bersuluh mereka membolotnya. Eloknya juga Tuk Guru berpendirian begitu. Mereka yang dah merompak harta kita, diajaknya kita membahagikan harta kita kepda puak mereka dan kita hanya memerhati sahaja.

Kalaupun menjadi wakil kerajaan negeri dalam jawatankuasa tersebut boleh menyesakkan nafas dan menyeksa batin juga. Projek-projek yang dilaksanakan, sudah barang tentu kroni pejuang wang juga yang akan dapat. Kuasa di tangan mereka dan wakil kerajaan negeri nanti ternganga juga jawabnya. Mereka cuma putar alam memperlihatkan mereka baik, menipu rakyat yang mereka tidak meminggirkan kerajaan negeri.

Wang royalti yang sepatutnya diterima kerajaan negeri, terik urat-urat merih Awang Adek mengatakan kerajaan negeri tak layak mendapatnya. “Mereka sebelum ini mendakwa Kelantan tiada hak, tetapi sekarang ada hak, cuma dengan nama ehsan, kita berdoa pada Allah, sama ada awak (pemimpin Umno) nak kata ada hak atau tak ada hak, petrol ni tak ada di Kuala Lumpur,” ujar Tuk Guru. Apabila menjadi wang ihsan mereka bermanis muka pula.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.