Motor untuk Islam






Malam ni mesyuarat PAS Cawangan Bayan Lepas nak tetap tarikh mesyuarat Agong Tahunan.dalam menerangkan perkembangan PAS tadi banyak tersentuh berkenaan orang orang dalam kepimpinan PAS yang berkebolehan dan mendapat sokongan masyarakat umum sedang menjadi agenda serangan lawan melalui media dalam bentuk melekehkan atau provokasi.

Sayangnya yang berjuangan bersama PAS ini pun banyak yang terpengaruh dengan turut sama menghukum kebolehan dan keupayaan dari 'uniform' serban jubah,berapa pandai ceramah, tapi bagi urus Cawangan PAS pun tiga suku mampus dibiarkan tanpa sebarang kegiatan yang bermenafaat kepada orang ramai,kalau bagi pemerintahan kerajaan ingat boleh jadi raja Negeri Pasir Dua Butir.Sepatutnya kita yang berjuang mengembangan dan mengukuhkan Islam mempelbagai ini berusaha lebih kreativ dan berinovasi tinggi dalam usaha kerja ini.

Dalam usaha memperbagaikan aktiviti bertunjangkan Islam berjaya di jalankan dan berterusan sepanjang 2009 seperti,
1. Usaha terus dijalankan bersama rakan rakan yang sebelum ini aktiviti bantu anak yatim dengan expo jualan,
2. atu lagi pasukan di Permatang Tok Gelam yang tumpu kepada kehidupan orang asli di Perak
3. Usaha dalam jalan ekonomi dengan kawan kawan peniaga dalam meneroka peluang yang bermenafaat,
4. Satu lagi usaha dengan Bayan Lepas melalui, bolasepak kalau Sulley Muntari pemain Inter Milan boleh perkenalkan puasa kepada barat,dan menegaskan haram perjudian dengan tindakan enggan memakai baju tajaan syarikat judi atau seperti Fradaric Kanout dari Sevilla yang menebus sebuah Masjid dengan profesion itu.

Sekarang usaha terbaru ialah dengan menggunakan Club Motor berkuasa tinggi bersama Ustaz Izham Ust Drs Nazri,Ust Zaini, Ust Fadzli, Ustz Tarmizi kami berkunjung ke Hatyai,Thailand memilih assesori Motor dan melihat perkembangan dan kreativiti jiran menjadikan imej motor lebih menarik,saya bercadang nak jadikan cannel baru ini, usaha membantu membaiki rumah yang daif di seluruh Malaysia.

Comments

Mizi@Zie said…
Usaha murni dari kawan2 yg sangat mulia...teruskan wahai sahabat2 sekalian...
walupun aku pakai border ja masuk ke siam tapi alhamdulillah semua selamat, insyaallah kita pi Phuket pulak..BILA nak pi ni A.Zul? tak sabaq dah ni..
Gambar Pali yang paling PANAS..Awek Siam tambah nasi...perghhh, jgn lupa bini kat rumah...dapat tau kat dia tak boleh pi Phuket nanti..
Anonymous said…
salam ,nampaknya saudara mencipta kemajuan boleh dikatakan setiap hari..."tahniahlah..".blog pun bukak2 dah meletupp...sampai kena off speaker dulu,terkini nampak mcm berminat dgn moto besar...sama mcm kuda kot noo.slamatt

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.