Petrolium: Pengkianat Laknat




Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Mustapa Mohamed
Ahli panel juga tidak mengupas hal yang berkaitan dengan Akta Kemajuan Petroleum 1974 dan ini telah menimbulkan persoalan mengapakah mereka menyembunyikan fakta ini. Beliau juga menegaskan bahawa Kelantan tidak mempunyai hak terhadap minyak yang dikeluarkan di kawasan bertindih di antara Malaysia dan Thailand yang diusahakan bersama iaitu (MTJDA) dan menurut beliau lagi Petronas hanyalah sebagai kontraktor yang dilantik oleh Malaysia untuk bersama-sama kerajaan Thailand dalam mendapatkan hasil tersebut. Forum itu bagaimanapun tidak dibuka kepada sesi soal jawab.



BERTENTANGAN



Salah seorang dari pengasas Petronas pada tahun 1974 yang lalu, Tengku Razaleigh Hamzah dengan hati yang terbuka meluahkan rasa kekesalannya yang amat sangat perihal Petronas dan hasilnya. Hinggakan beliau merasakan alangkah baiknya jika Malaysia tidak menemui minyak dahulu.

Petronas diawal penubuhannya bertujuan untuk menjana ekonomi negara yang dahulunya lebih kepada berasaskan komoditi rendah kepada ekonomi yang dipelbagaikan dan ujuran berpendapatan tinggi, telah sekian lama dibaham oleh pemimpin-pemimpin Umno/BN. Matlamat yang sepatutnya jika diikuti dan diintegrasikan oleh pemimpin Umno/BN,



Allah Hantar !!

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Datuk Husam Musa berkata, sebuah pelantar, dikenali pelantar Bintang yang telah beroperasi sejak 1984, terletak bersempadan antara Kelantan dan Terengganu dan sejak itu, jumlah royalti diperoleh oleh Kerajaan Pusat ialah RM9.7 bilion.


mungkin Qunut Nazilah Tuan Guru Hj Yusof Rawa lancar pada Khutbah Jumaat di Masjid Lebuh Aceh, Pulau Pinang, tahun 1988 ditanggung mereka sampai hari ini(saya ada di khutbah Jumaat itu,seminggu selepas itu UMNO pecah dua)

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.