Taktik kawal Masjid

Saya mendapat panggilan telepon jam 10.00 malam dari seorang ahliPAS di Sungai Batu dengan mempersoalkan "apa ni UMNO boleh ceramah Masjid ka?,dia betoi peralatkan masjid ni!
Saya soal dia ,di mana? di Masjid Sungai Batu,saya ada dok dengar ni 'katanya lagi.







Terdesak dengan kuasa yang semakin terhakis UMNO memperalatkan masjid untuk berdakyah Salam satu Malaysia agama baru pengenalan Perdana Menteri dan akan di jawab oleh juak-juak UMNO walaikumusalam.







Hari ini mereka menggunakan masjid Sungai Batu,Pulau Pinang menyebarkan kaedah Agama Salam 1 Malaysia dimulakan dengan ceramah oleh Ustaz Elias Zakaria sebelah petang dan diikuti oleh penceramah UMNO pada malamnya.




Ini sebabnya JAKIM badan yang bertanggunjawab bekerjasama dengan UMNO melalui YB Sahabudin Yahya melengahkan perletakan jawatan YDP MAIPP dan sebelum habis tempuh tamat jawatan 2009 beliau telah melantik semua Pengerusi dan AJK Masjid seluruh Pulau Pinang bagi mengekalkan anjing anjing mereka mengawal kubu terakhir UMNO.

Mereka tidak boleh lagi kembali berkuasa dengan perangai huduh mereka semasa berkuasa, mereka bersikap 'membujur lalu melintang patah' halal dan haram bukan persoalan tapi berapa habuan dan mana bahagian poket masing masing dijadikan perkiraan.
Mereka tidak insaf apabila satu cerita yang mengisahkan pegawai kerajaan negeri yang hantar YAB Lim Guan Eng ke airport antarabangsa Pulau Pinang untuk lawatan rasmi luar negara selama 4 hari,pergi hanya dengan sebuah beg kecil apabila pulang semula ke tanahair degan beg yang sama,kata kakitanan kerajaan ,tadi kalau pemimpin dulu mesti balik dengan barang dua, tiga kereta penuh, itu perangai pemimpin mengaku Islam.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.