Singa selepas mengawan


Backbencer BN ni,Bung Moktar ini sentiasa menjadi pujaan parti beliau sepanjang masa di Parlimen Malaysia.Jangan ada yang mengherdik BN walaupun kebenaran ada, beliau akan bangun seperti singa yang menjaga sekawan anak lagaknya mempertahankan kawan kawan dan BNnya, kalau dengan ada orang persoalkan Islam dia bangkit bagai panglima perang yang sumbing pedangnya walaupun agama yang dia cakap itu tak kena mengena dengan Al-Quran .
Kahwin semua orang Islam patut sokong kalau bertujuan Agama,kahwin juga semua orang sokong dari simpan simpan saja.
Teringat saya satu kesah di sebuah desa yang agak mashur.Ada seorang perempuan badanya lebih montok dari artis,tapi rupa tak semacam arti sebab di desa tak ada duit nak beli make-up. Jadi idola juga si gadis ni oleh pemuda maupun yang dah lanjut umur kut ada peluang,untuk elak sebarang perkara yang tak di ingini dan untuk selamatkan gadis ini ,keluarga si gadis pun tunangkan sigadis dengan seorang pemuda yang ada jugalah cup chai ni. dalam melayari zaman cinta pilihan keluarga ini yang penuh indah dan segar sehinggakan tar jalan dikatakan hamparan mawar bercampur melur,maka satu hari beliau menunggan seorang diri sedang dilamun menjadiakn cup chai di baringkan dalam kelajuan maksima ikut jenis moto itu,lalu terhantuk
di batu tebing jalan pada tengkuknya,maka meninggal dunia si muda belia ini dalam keadan darah sedang manis.
Berita sampai didesa halaman dan di maklumkan ke si tunang!,apa lagi menangislah si runang sehingga termuntah muntah dan sakit pinggangnya, besoknya mengais lagi, termuntah lagi dan sakit pinggan sehingga si bakal mertua terpaksa mengurutnya, besoknya nangis lagi,termuntah lagi, pinggang nya juaga tak nampak berkurangan..ha ha ,bakal si mertua kata,tak boleh jadi ni, kita ke klinik saja ambil ubat! maka bebondonglah si keluarga keklinik simpatinya kepada gadis cantik yang kehilangan tunang,setelah di periksa doktor maka doktor pun panggil bakal mertua,tahniah puan jadi opah lepas ni! hampir pitam bakal mertua,OPAH?
Jadi untuk elakkan nama buruk tersebar dicarilah 'Pak Sanggup' bahasa orang desa sebagi ganti tunang tadi.Setelah dicari jumpalah seorang pemotong kayu di desa bersebelahan maka dikahwinkan si gadis montok tadi,nak jadikan cerita si pemotong kayu ni tak sekolah pun, bila minta pak Khadi mengucap Shahadah maka si pemotong kayu ni selamba saja baca bismilah.... di suruh pula baca Fatihan,dia selamba je kata Alhamdulilah... tunggu pak Khadi tak sambung sambung lagi bacaan tadi, maka berhujah lah pak Khadi lantikan kerajaan BN ni,kita kira jadi aje le,kahwin saja lah untuk kebaikan agama mereka.
Bung Radin cerdik orang nya dan dilihat sentiasa bersedia membela orang susah dan terinaya,harapan kita dia bawa balik kepangkal jalan artis ni,dia ni bukan tak sekolah dan bukan tak faham tanggungjawab sebagai suami,lelaki apalagi pemimpin Islam BN&UMNO lagi! Bila lagi orang bukan Islam akan hormat pemimpin,Parlimen dan Institusi Agama di Malaysia ini!!!
Nasiblah orang Malaysia dianugerahkan Allah Nik Aziz,boleh juga manusia manusia disini dapat lihat zahirnya Islam itu.

Bacbancer ni popular orangnya dan jadi ikutan.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.