maipp mengorak langkah

Yang DiPertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang yang baru mula mengorak langkah kepada
menggerakan Umat Islam kearah lebih berkesan dan berjaya.
Ustaz Elias Zakaria dalam khutbahnya di Masjid gelugor menyeru supaya Masjid dijadikan permulaan kepada kebangkitan Ummat Pulau Pinang ini seperti mana yang telah dilakukan oleh Rasullah SAW.
Perkasakan Masjid dengan menjadikan setiap yang menyeru kepada kejayaan itu keluar dari Masjid.
Oleh itu usaha melahirkan Doktor,jurutera,guru,makanik,peniaga,ahli perang,ahli hukum, hendaklah digerakakn dan dimulakan dari Masjid,kerana dengan permulaan di masjid pasti kualiti yang terhasil berbeza.
Persahabatan dan persaudaraan yang diikat dimasjid pastinya persahabatan dan persaudaraan yang berkualiti .
Sebagai asas persiapan,maka pimpinan masjid mesti mereka mereka yang mencintai Masjid,mengimarah Masjid dan menghasilkan al Falah yang mereka keumandangkan.

Sebagai peneraju saya melihat YDP telah menunjuk arah tuju yang jelas kepada jentera pentadbiran dan Umat Pulau Pinang akan kaedah untuk melonjakkan kekuatan.Ini hasil kesan 20 tahun PAS melalui YAB Tg Nik Abd Aziz mempersembahkan kualiti kepimpinan dan pergerakan ummah,kini masyarakat Pulau Pinang sudah dapat hasilnya dengan keselesaan berkempen yang diberi oleh kerajaan negeri baru PR,dimana sebelum ini Masjid ditutup dan digunakan untuk kepentingan politik parti sahaja.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.