Pengalaman Kenal Kawan dan Lawan
























































Hari ini demonstrasi di adakan di sebahagian negara Arab, dan Malaysia tak ketinggalan kenapa?

Mesir terus menghalang konvoi bantuan kemanusiaan di Arish sempadan Rafah, bukan itu saja,Mesir buat kerja gila dengan membuat tembok besi dalam tanah bagi menghalang Umat Palestin mendapat saluran nafas sebagai masyarakat dunia, mana ada orang buat tembuk ke bawah tanah ,biasa oran buat tembuk atas tanah,bertambah jelaslah tulisan كافر didahi pemimpin yqng membisu dan bersama Israel.


Saya yang berpengalaman menunggu satu minggu di sempadan Palestine untuk sampaikan bantuan, memang kenal sangat dengan pemimpin pemimpin Arab yang ada sekeliling ,Pada masa saya di sana Khalid Mashal bersyarah di stadium Syiria,  beliau menegaskan dalam ucapannya, bahawa beliau hanya patut berterima kasih kepada negara seperti Cuba, Venuzila, Mexico dan seumpamanya yang terbukti bertindak melawan Israel dan sekutunya,  negara ini sanggup menghalau duta Israil dari negara mereka,  atau memanggil balik duta mereka ,mereka yang bersuara di PBB, tetapi bukan negara jiran yang sebangsa dan seagama dengannya kerana mereka ialah pembantu Israil dan penghalang kepada palestin sebenarnya .

Semua pemimpin dan wakil pemimpin Arab yang hadir di stadium itu tarik muka 14.

Sabtu lepas 6 Oktober 2023.

Sekali lagi bumi Ghasa yang aku berdiri 20 tahun lalu dihujan bom dan api. Membunuh sehingga bayi dalam buai. Meranap semua batu bata.

Dunia masih diam. Ambulan yang aku hantar sudah lama di ranap bom Israel.
Ubat yang aku bagi tak sampai ke pendudu dan mujahidin.


Tapi doa aku sampai. Aku yakin doa aku sampai.

Comments

Anonymous said…
Muka 14 tu mcm muka kaa uu ka?
Anonymous said…
maksud muka 14 tu muka masam laa kawan!!

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.