Untungnya PAS


M. Sabu bersama Duta Iran di MAIPP













Perkembangan politik Malaysia sekarang ini banyak membantu PAS ketengahkan dasar,aspirasi,prwatakan Islam yang di perjuangkan sekian lama.

Kehebatan dan Ketokohan YAB Nik A.Aziz yang menjadi pelopor kepada kehidupan sederhana seorang pemimpin,membawa kepada ikutan YAB Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang yang telah bertindak tinggal dirumah sendiri pada awalnya, menggunakan penerbangan ekonomi klass dan makan di warung dan gerai.
YAB Tuan Guru juga telah membela kaum wanita dengan membantu mereka supaya tidak dibenarkan kerja malam oleh majikan, mendapat keistimewan kaunter,dan ruang khas di pasaraya dan tempat awam, memperjuangkan hak pengguna apabila rumah diwajibkan 3 bilik, mengadakan hubungan baik dengan ketua ketua agama di Kelantan,mengharamkan premis judi,menghadkan penjualan arak,membasmi rasuah menggunakan iman bukan sekadar SPRM.
Dengan zuhudnya Nik Aziz menyebabkan masyarakat lebih yakin menggundi PR dan membawa kepada kemenangan 5 negeri antaranya Pulau Pinang,dimana kerajaan negeri ini sekarang banyak menerima lawatan atau melawat ke republik Islam Iran,dan negra Islam lainnya yang diharap dapat mendekatkan lagi Islam dengan Pulau Pinang.
Nasib baik PAS ada M. Sabu boleh menghubungkan Lim Guan Eng dengan Iran.

Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.