Kayu buruk buat duit

Kalau dah rezeki.buat apa pun menjadi,kayu buang,kayu buruk pun jadi duit.Tetapi mesti disusul dengan usaha,kreativiti dan tabah,baru anugerah Allah ini di terima kita.
Nasir nama pengusaha perabut yang menjalankan usah membuat perabut di simpang jalan Jarak ke Pokok Tampang, dengan berbekalkan kreativiti dan kesungguhan kerja beliau membuat duit lumayan dengan hanya mencantumkan kayu buang,kayu baru dan kayu lama,setelah dibalut dengan kulit yang indah,hasilnya di serahkan kepada pengguna pada masa yang telah dijanjikan.

'Costumise' kaedah yang ditawarkan kepada pengguna ini telah memberikan satu pilihan kepada pengguna membentuk perabut rumah dari dapur hingga ruang tamu atau
bagi pejabat,dari ruang lobi sehingga ke stor,beliau akan bentuk perabut mengikut keluasan bilik dan ruang menjadikan pelanggan berpuas hati dengan hasil kerja seni Nasir Perabut ini.
Bertempat di bengkel yang berkeluasan 40x80 kaki beliau hasilkan kerja seni atas pengalaman selama lebih dari sepuluh tahun itu dan dengan tawaran harga sekitar RM100 ke RM200 per kaki memberi kepuasan kepada beliau dan pelanggan dengan gantinya upah yang berbaloi.
Kayu buruk pun jadi duit!tak nak cuba ka?






Comments

Popular posts from this blog

George Lafaz Syahadah Bawah Kilau Pedang Khalid Al Walid

Ritorik Ulama, Logik Profesional

Ada 20 sen. Modal Berjaya.